Hemşire Çağrı Sistemleri; Günümüzde hastanelerde ve sağlık amaçlı kuruluşlarda hasta ile sağlık personelinin etkili haberleşmesi büyük önem taşımaktadır. Hem hastanın isteklerinin zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirilmesi hem de verilen hizmetin kalitesinin ölçümlenebilmesi için hemşire/hasta haberleşme sistemlerinin kurulumu gün geçtikçe artmaktadır. Sağlık amaçlı kuruluşların uluslararası akreditasyon birimleri tarafından akredite edilme koşullarından biri de bu sistemin mevcut ve amaca yönelik olarak çalışır durumda bulunmasıdır.
Çağrılar koridor lambaları, çağrı noktalarındaki LED göstergeler ve hemşire bankolarındaki ünitelerde görüntülenir. Gerektiğinde sisteme hasta ile hemşirenin karşılıklı konuşmasına olanak sağlayan interkom sistemi eklenebilir. Güçlü, gelişmeye ve genişlemeye açık işletmelerin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde yapılandırılabilir.
Normal çağrı, tuvalet çağrısı, yardım çağrısı, acil çağrı ve hemşire odada durumu standart olarak sistemde mevcuttur. Sistem işletmenin mesai zamanlarına ve personelin sorumluluk alanlarına göre yapılandırılabilir. Sistem; Çağrı Üniteleri, El Seti, Reset Butonu, Koridor Lambası gibi parçalardan oluşur.